Bugatti Chiron Super Sport „Golden Era” to prawdopodobnie najtrudniejszy projekt szyty na miarę, jakiego kiedykolwiek podjęło się Bugatti.
Jest to wynik dwóch lat innowacyjnego i szytego na miarę rzemiosła, wykorzystującego zupełnie nowe techniki, które wynoszą go ze świata motoryzacji do czystego artyzmu.
Jest to ucieleśnienie oferty Bugatti Sur Mesure, w której ambitne wizje klientów dotyczące ich pojazdów – wykraczające poza i tak już niemal nieskończone poziomy dostosowywania Bugatti – urzeczywistniają się w procesie współpracy z zespołem projektowym.
W tym przypadku wizja ta wyszła od kolekcjonera Bugatti, głęboko doceniającego historię Bugatti i skomplikowaną konstrukcję silnika W16. Nie tylko wybrał Chirona Super Sport, aby uczcić konstrukcję silnika spalinowego, ale chciał także odpowiednio złożyć hołd historii, która doprowadziła do powstania tego silnika. Przedstawiając tę wizję Bugatti, zespół projektowy opracował propozycję, która uchwyciła esencję tego, co czyni Bugatti wyjątkowym, opowiedzianą poprzez jego najbardziej zapadające w pamięć i niezwykłe kreacje.
Achim Anscheidt, były dyrektor projektowy Bugatti odpowiedzialny za to dzieło, wyjaśnia punkt wyjścia tego pomysłu:
– Nasi klienci potrafią być niesamowicie kreatywni i jesteśmy dumni, że pomagamy im realizować to, o czym marzą, ale tak obszerne zamówienia specjalne są niezwykle rzadkie – w ciągu roku widzimy zazwyczaj nie więcej niż jedną, dwie kreacje tej skali. Biorąc pod uwagę wizję i wymagający charakter tego projektu – oraz fantastyczną ideę, którą chcieliśmy zrealizować – „Golden Era” jest prawdopodobnie najbardziej wymagającym dziełem personalizacji, nad którym mój zespół i ja kiedykolwiek pracowaliśmy.
Dyrektor zarządzający Bugatti, Hendrik Malinowski, mówi:
– Sur Mesure dosłownie oznacza „ szyte na miarę ” i to właśnie to kompletne, ultraluksusowe podejście do projektowania samochodu, skoncentrowane na kliencie, naprawdę go wyróżnia. Nasze zespoły będą współpracować z naszymi klientami, aby stworzyć dokładnie to, czego chcą, a następnie ściśle z nimi współpracować przez miesiące, a nawet lata, aby przekształcić to w rzeczywistość. Każdy krok, każda decyzja i każde pociągnięcie ołówkiem, zostały zakończone pod ścisłym nadzorem i wkładem właściciela, aby przekroczyć jego oczekiwania w sposób, jakiego nie jest w stanie zrobić żadna inna marka.
Ogólny projekt samochodu miał uchwycić niezrównane dziedzictwo Bugatti, historię opowiedzianą poprzez kompozycję pięknie skomplikowanych szkiców przedstawiających kamienie milowe legendarnej marki. Po stronie pasażera 26 ręcznie rysowanych szkiców przedstawia takie ikony, jak Type 41 Royale – okrzyknięty najbardziej luksusowym samochodem po zaprezentowaniu w 1926 roku – oraz Type 57 SC Atlantic, powszechnie uważany za najpiękniejszy samochód, jaki kiedykolwiek zaprojektowano. Jest wizytówką momentów, kiedy Bugatti zmieniało bieg historii motoryzacji swoimi nowymi innowacjami. Po stronie kierowcy 19 szkiców przedstawia odrodzenie i trwały sukces Bugatti od 1987 roku, począwszy od EB110, poprzez Veyrona i Chirona . Pięknie proste przedstawienie 3712 poszczególnych komponentów, które złożyły się na legendarny silnik W16 – najbardziej zaawansowany silnik samochodowy, jaki kiedykolwiek zbudowano – słusznie zajmuje swoje miejsce jako część arcydzieła.
Zespół dopracował i udoskonalił swoją grafikę na potrzeby projektu, aż uzyskał dokładnie odpowiednią skalę, proporcje i formę każdego z poszczególnych szkiców, łącząc je w jedną piękną grafikę. Ale ta sztuka potrzebowała odpowiedniego płótna. Stworzono indywidualny kolor, ponadczasowy i uroczysty odcień złota o nazwie „Doré”, który został zastosowany w samochodzie za pomocą gradientowego koloru podzielonego na specjalny metaliczny wariant „Nocturne Black”.
Natomiast etap szkicowania i wykończenia grafiki zewnętrznej zajął ponad 400 godzin, co świadczy o złożoności projektu.